wtorek, 22 grudnia 2015

List Pani Marii

Podczas ostatniej Sesji Rady Miasta, Pani Marzenna Osowicka odczytała list Pani Mari.. Która jest matką dziecka niepełnosprawnego i zwróciła się ze swoim problemem do rady. Sprawa dotyczy Przedszkola Niepublicznego "Skrzaty" do którego jej dziecko uczęszczało i jakie problemy wynikły z tego tytułu.List odczytałem jak wołanie o pomoc w rozwiązaniu problemu i głos matki szukającej zrozumienia w tej ważnej dla niej sprawie. Myślałem że Rada Miasta na czele z Panem Burmistrzem odpowiednio podejdzie do tak delikatnej materii przedstawionej w tym liście.Przecież sprawa dotyczyła matki wychowującej dziecko niepełnosprawne, więc chyba nie trzeba tłumaczyć co to oznacza.Chyba współczucie i zrozumienie i na pierwszym miejscu i chęć pomocy osobie tak mocno oświadczonej przez los, jest rzeczą naturalną każdego człowieka. Osobom słabszym w sensie choroby i osób które są z nimi każdego dnia, nie jest łatwo w życiu.Reakcja Pana Burmistrza to nie skupienie się na meritum sprawy. Pan Burmistrz skupił się głównie na całej otoczce odczytania tego listu.Doszedłem do wniosku że chyba w ocenie Burmistrza jest to sprawa polityczna. List odczytała radna opozycji i zrobiła to na sesji Rady Miasta, a list dostali również dziennikarze 2 minuty szybciej niż Burmistrz.Smutno mi się zrobiło, słysząc podniesiony głos i zirytowanie naszego wodza.Jeszcze 14 grudnia daleko było do Gwiazdki tej której szuka się w Wigilię, aż już na sesji została nią Pani Radna Osowicka, tak to przedstawił włodarz miasta.Moim zdaniem to Pani Maria tak zdecydowała, kto ma jej list przeczytać i gdzie i do kogo go adresuje.Myślałem już że nic optymistycznego nie usłyszę oglądając tą sesję Rady Miasta.Gdyby nie ciepły i spokojny głos Pani Radnej Joanny Warczak " Panie Burmistrzu ja też jestem matką dziecka niepełnosprawnego, i nie jest to tajemnicą że też zabrałam swoje dziecko z tego przedszkola i rozumiem tą panią ....." .Słuchając Pani Joasi można powiedzieć że jej głos zabrany w sprawie tego odczytanego listu, był głosem rozsądku i jedynym który jest godny pochwały. Wiadomo że oceną stawianych zarzutów w tym liście, zajmą się odpowiednie instytucje do tego powołane i na to liczę.Tylko że jako Burmistrz powinien wyrażać więcej empatii w stosunku do swoich mieszkańców, przedstawiających swój problem i szukających pomocy.

1 komentarz:

  1. Całkowicie zgadzam się z powyższą refleksją.

    (kocur)

    OdpowiedzUsuń